Včeraj so slovenski mediji poročali o primeru vožnje pod vplivom alkohola. Državni sekretar na Ministrstvu za notranje zadeve, naj bi v začetku aprila v službenem avtomobilu vozil prehitro in pod vplivom alkohola. Po poročanju medijev naj bi alkotest pokazal 0,44 miligrama alkohola na liter izdihanega zraka, kar je skoraj dvakrat več kot je dovoljeno.
Po podatkih AVP se je v preteklem letu pripetilo kar 1.554 prometnih nesreč, ki jih je povzročil alkoholiziran udeleženec. Število omenjenih prometnih nesreč se je v primerjavi z letom prej povečalo za 4 %. Najpogosteje je alkohol kot sovzrok prisoten skupaj s hitrostjo in nepravilno smerjo ali stranjo vožnje. Zaskrbljujoče pa je dejstvo, da se povprečna stopnja alkoholiziranosti povzročiteljev prometnih nesreč s smrtnim izidom zvišuje. V letu 2019 je znašala 1,53 promila, leto poprej pa 1,32 promila, kar pomeni da gre za kar 16 % povečanje.
Po podatkih NIJZ Slovenija pri sprejemanju učinkovitih ukrepov alkoholne politike zaostaja za najnaprednejšimi državami v Evropi, medtem ko je po obsegu posledic zaradi škodljive rabe alkohola v samem evropskem vrhu. Svoj komentar o standardih in kriterijih, ki veljajo drugod po Evropi, je v izjavi podal tudi Robert Štaba, podpredsednik FEVR in predsednik Zavod Varna Pot.
Za boljše rezultate na področju vožnje pod vplivom alkohola vsekakor potrebujemo odločitev politike, tako na nacionalni kot na lokalnih ravneh, da bo eden izmed temeljnih ciljev Nacionalnega programa varnosti cestnega prometa, zmanjšanje števila prometnih nesreč, pri katerih so kot sekundarni dejavnik prisotni alkohol, prepovedane droge ali druge psihoaktivne snovi, za 50 % oziroma v letu 2022 ne sme umreti več kot 17 udeležencev, dosežen.
Kljub slabim vzorom pa se vožnja pod vplivom alkohola med mladimi vsako leto zmanjšuje. K temu pripomorejo številne preventivne akcije različnih organizacij. Namen akcij, ki jih izvajamo s podporo AVP, Policije, MZ idr., je ljudi poučiti o delovanju alkohola na naše sposobnosti ter spodbuditi javnost k ničelni toleranci do uporabe alkohola, ki ima v prometu usodne posledice.
S takšnimi preventivnimi aktivnostmi, z vključevanjem in sodelovanjem različnih deležnikov ter zavedanjem vsakega izmed nas, kako pomembna so človeška življenja, da jih ni vredno pustiti na cesti, lahko sledimo ciljem uresničevanja Vizije NIČ.