Nedavno je v veljavo stopila nova direktiva Evropske unije z novimi pravili o varnosti vozil in avtomatizirani mobilnosti. Uvaja vrsto obveznih naprednih sistemov za pomoč voznikom za izboljšanje varnosti v cestnem prometu in vzpostavlja pravni okvir za odobritev avtomatiziranih in popolnoma brez voznikov vozil v EU. Novi varnostni ukrepi bodo pripomogli k boljši zaščiti potnikov, pešcev in kolesarjev po vsej EU, s čimer naj bi do leta 2038 rešili več kot 25.000 življenj in preprečili najmanj 140.000 hudih telesnih poškodb. Vir: EK.
V avtošoli se učimo prometna pravila, pravila obnašanja, ravnanja. V poglavjih hitrost praviloma spoznavamo omejitve hitrosti izražene s prometnimi znaki oz. splošne omejitve kot so npr. v naseljih, državnih cestah ali avtocestah. Pa vendar, je upoštevanje in razumevanje slednjih prepuščeno nam, voznikom in udeležencem. Ko to upoštevanje zataji preberemo v medijih “zaradi prehitre vožnje, zaradi neprilagojene hitrosti” se je pripetila huda prometna nesreča. Spominjam se, da nam je na eni izmed delavnic 5xSTOP je kul dijak dejal: ”Kak smisel so avtomobili, ki dosegajo višje hitrosti, kot so hitrosti omejitev na cestah?” Čemu, zakaj izdelujejo taka vozila, če pa se potem ljudje z njimi poškodujemo, ubijamo…
Delavnica sama, ponudi mladostnikom tudi tovrstne odgovore, vendar pa je odgovor avtomobilske industrije, s spodbudo EU komisije, ki z EU direktivo predpisuje obvezno vgradnjo it pametnih sistemov vredno pozdraviti. In vemo, tisti pametni bodo praviloma vedno imeli naprave na ON, za tiste z OFF pa bo kak drug nadzorstven način države naredil osebno rast, v dobro vseh drugih udeležencev.
Saj vemo, “prispevajmo svoj delež k uresničevanju Vizije NIČ, vsak od nas šteje.”